Online marketing
Succesvol nieuwe klanten werven in dit digitale tijdperk
Op03, apr 2014 | In Online marketing | Dooradmin
Waar is de tijd dat klanten naar u toe kwamen? De digitale revolutie heeft de huidige markt goed door elkaar geschud. Nieuwe klanten werven en lead generation is een steeds moeilijkere opdracht geworden. Als digitaal communicatiebureau helpt Contactpunt uw bedrijf waardevolle leads genereren en kwalitatieve, geïnteresseerde prospecten verzilveren.
Minimale inspanning, maximaal rendement
U hebt het druk en dat begrijpen we als geen ander. Daarom handelt Contactpunt het volledige proces voor u af en hebben we al genoeg aan een minimum van uw tijd. Volgende informatie is al voldoende:
- Over wat moet de nieuwsbrief gaan?
- Welke doelgroep wil u bereiken?
- Wat is de doelstelling van de email marketing campagne?
Op basis van deze gegevens wordt een specifiek adressenbestand voor u aangemaakt en wordt een bondige analyse uitgevoerd. De volgende stap is een mooie, duidelijke, conversiegerichte nieuwsbrief die zowel op computer als op een smartphone of tablet kan worden geopend.
De nieuwsbrief wordt specifiek afgestemd op de door u bepaalde doelgroep met als hoofddoel: klanten werven! Contactpunt staat in voor het:
- Verzamelen van alle emailadressen binnen uw doelgroep
- Opmaken van de nieuwsbrief: zowel layout als inhoud
- Verzenden van de nieuwsbrief naar alle prospecten
- Opvolging van de mailing campagne
- Interpreteren van de resultaten
Vervolgens ontvangt u een rapport voorzien van de contactgegevens van alle bedrijven die interesse toonden in uw nieuwsbrief.
Maximaliseer de conversie van uw mailing
Het bereik van uw email marketing campagne optimaliseren is heel belangrijk. Zo beschikken we over de meest recente bedrijfsinformatie en persoonlijke emailadressen voor heel gerichte prospectie en lead generation. De selectie van de email adressen gebeurt op basis van:
- Locatie
- Sector
- Financieel rapport
- B2B of B2C
Het perfecte onderwerp voor uw email kan onderzocht worden door AB testing. Zo kunnen verschillende onderwerpen uitgetest worden door voor elke mogelijke titel een mail te versturen naar zo’n 100 email adressen. Het onderwerp met de hoogste conversie wordt dan gebruikt voor de email campagne naar de overige email adressen.
Van prospect tot nieuwe klant
Enerzijds zal uw mailing rechtstreekse resultaten behalen: bedrijven die zelf contact opnemen en die u onmiddellijk kan verzilveren tot nieuwe klanten. Daarnaast zullen er veel mensen zijn die de mail meermaals geopend en doorgeklikt hebben. Dit zijn prospecten die een duidelijke interesse tonen in uw diensten. U ontvangt de contactgegevens van deze potentiële klanten. Dit zorgt voor een makkelijke instap wanneer u hen telefonisch contacteert.
Laat u de telefonische prospectie en follow-up ook liever over aan professionals? Geen probleem! Contactpunt volgt alles op van A tot Z, terwijl u zich kan concentreren op de core business van uw bedrijf.
Kom meer te weten over email marketing en de mogelijkheden voor uw bedrijf. Contactpunt begeleidt uw bedrijf bij de opzet, strategie en opvolging.