Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online trends en inzichten

5 tips voor een succesvolle Facebook advertising

Op24, mei 2012 | In Online trends en inzichten, Social Media, Web | Dooradmin

Na de beursgang van Facebook zoekt het bedrijf naar inkomsten om de aandeelhouders gerust te stellen. Een van de manieren is Facebook advertising, een reclamedienst die bezoekers naar je website of Facebookpagina lokt door gerichte advertenties naast het nieuwsoverzicht van gebruikers te plaatsen. Maar hoe krijg je waar voor je geld en haal je het beste rendement?

Hier zijn alvast 5 tips om je resultaten te verbeteren.

1. Onderzoek andere advertenties

Onderzoek hoe de concurrentie en andere bedrijven aan Facebook advertising doen in jouw regio. Het enige wat je moet doen is surfen naar Facebook adboard. Daar zie je alle advertenties die bij jouw profiel passen.

Heb je zin om op één van de links te klikken? Dan is het vast een goede advertentie. Bekijk goed waarom het je aanspreekt. Je kan de methode overnemen voor je eigen Facebook advertentie. Je vind er ook gesponsorde verslagen terug in de tabbalk.

2. Gebruik een afbeelding die opvalt

De kleine ruimte die Facebook je geeft, kan je maar best zo efficiënt mogelijk gebruiken. Je mag slechts 90 karakters tekst gebruiken, waardoor de foto van 110 x 80 pixels je grootste uithangbord is. Doe er dus ook iets mee. Met een sprekende tekst in de foto zal je veel meer kliks halen dan een standaard afbeelding.

3. Maak het de moeite waard

De meest succesvolle ads promoten een Facebookpagina of geven iets gratis weg in ruil voor een like of mailadres. De inspanning van de Facebookgebruiker moet zo klein mogelijk gehouden worden. Moet de bezoeker na het klikken nog een hele weg afleggen? Dan haakt de ruime meerderheid af. De like & win methode is een goede manier om na je actie verder te communiceren met je fans of abonnees via mail of sociale media.

4. Pas je gesponsorde post aan

Gesponsorde posts zijn een goedkoper alternatief voor Facebook ads. Gesponsorde post zijn berichten van vrienden die een bepaalde Facebookpagina leuk vinden. Zorg ervoor dat je tekst mooi uitgelijnd is en niet te lang is. Anders snijdt Facebook een groot deel van je informatie weg. Leg de basis dus in het begin van je tekst. Zorg ook voor een link waarbij bezoekers zich meteen kunnen inschrijven of een leuke video kunnen bekijken. Een link naar een frontpage waar er niks op gebeurd heeft weinig zin.

5. Plaats jezelf op de ‘Facebook Offers’ -lijst

Facebook-offers of Facebook aanbiedingen is een handige manier voor bedrijven om kortingen, geschenkjes en andere prijzen aan te bieden aan Facebookfans. De tool is nog steeds in volle ontwikkeling, maar eens op de lijst kan je meteen mee profiteren van de voordelen.

Ga je aan de slag met Facebook ads? Stel dan realistische verwachtingen op. Het standaard klikpercentage ligt tussen de 0,04 en 0,05 procent. Kies dus de juiste doelgroep en hou rekening met bovenstaande tips.

Nimotop