Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online marketing

Personaliseer je website met liquid content

Op17, mrt 2016 | In Online marketing, Online trends en inzichten, Web | Dooradmin

Liquid content (ook wel variabele content genoemd) is één van de nieuwste trends op het gebied van online marketing. Het betekent eigenlijk niets anders dan het personaliseren van een website. Iedereen heeft namelijk weer andere interesses, en daar kun je met behulp van liquid content handig op inspelen.

Ken je bezoekers

Liquid content is een slimme manier om je website te optimaliseren. De speciale software zorgt ervoor dat een deel van de pagina’s zich automatisch aanpassen aan de bezoeker. Ieder type bezoeker krijgt dus een selectie van producten te zien die aansluiten bij zijn of haar interesses. Stel je beheert een webshop met boeken in verschillende genres. Iemand die graag thrillers leest, wil boeken zien van Nicci French en Karin Slaughter. Een liefhebber van kookboeken of literatuur wil op de homepage juist verwelkomd worden met het nieuwste boek van Jamie Oliver of Tom Lanoye. Liquid content software maakt dit mogelijk.

Contentcreatie met behulp van tracking cookies

Van vaste klanten kun je vrij gemakkelijk een profiel opstellen. Je hoeft alleen maar hun koopgedrag te analyseren en je hebt al een duidelijk beeld van hun interesses. Maar er is ook een grote groep bezoekers van wie je niet weet wie ze zijn. Om toch een passend productaanbod te kunnen tonen, werkt de meeste liquid content software met tracking cookies. Deze tracking cookies volgen het gedrag van de bezoeker waardoor er snel een profiel wordt gecreëerd. Zo krijgen ze bijvoorbeeld het label ‘jonge ouder’, ‘liefhebber van reisverhalen’ of ‘thrillerlezer’ opgeplakt. Dit is natuurlijk waardevolle informatie voor de website optimalisatie.Cookie tracking door Contactpunt

Hogere conversies en een betere klantenwaardering

Het aanbod op internet is immens groot. Potentiële klanten hebben de luxe om te kiezen. Als ze niet direct worden aangetrokken door je productaanbod dan is de kans groot dat je deze klanten verliest aan een concurrent. Met website optimalisatie kun je dit voorkomen. De bezoeker zal zich snel herkennen in de gepresenteerde informatie, en zo’n positieve eerste kennismaking verleidt meteen om verder te kijken. Liquid content zorgt bovendien voor een hogere conversie. In veel gevallen scoor je uiteindelijk zelfs een hogere klantenwaardering. Mensen vinden het nu eenmaal prettig dat een website goed is afgestemd op hun interesses.

Is liquid content iets voor jou?

Het personaliseren van een website werkt het beste als je een gevarieerde doelgroep hebt of als je juist een erg breed assortiment aanbiedt. We hadden het net al over boeken, maar ook voor bijvoorbeeld theatervoorstellingen, reizen of technische gadgets is gepersonaliseerde content een erg goede strategie. Je kunt hierbij zelfs nog een stapje verder gaan. Beheer je een reiswebsite? Stuur de klant dan een e-mail als je een mooie aanbieding hebt voor een paar dagen Londen of Berlijn. Dankzij de liquid content software weet je immers dat de bezoeker geïnteresseerd is in Europese stedentrips.



Tags | , , ,