Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online marketing

25

jan
2015

In Online marketing

5 tips voor een succesvolle email marketing strategie

Op25, jan 2015 | In Online marketing | Dooradmin

Email marketing is een vast onderdeel van je bedrijfsstrategie geworden. Heb je een nieuw product in de verkoop? Of heb je misschien een vakprijs gewonnen waar je iedereen graag van op de hoogte stelt? Mailings versturen is de beste manier om meteen de mensen te bereiken die je bereiken wilt. Toch is de kans groot dat je mailing amper gelezen wordt, en dat is frustrerend. Gelukkig zorg je er met deze marketing tips voor dat jouw verstuurde mailings wél aandacht krijgt.

Tip 1: Weet in één oogopslag te overtuigen

Je zakelijke contacten hebben het druk. Er komt zoveel mail in de inbox dat de meeste mensen in een enkele tel beslissen of ze een mailing wel of niet lezen. En die wetenschap kun je gebruiken bij je email marketing. Dé manier om meteen je lezers te overtuigen, is door handig gebruik te maken van het onderwerpveld. Zet hier een zin neer die weet te prikkelen en te overtuigen. Daarbij mag je creatief te werk gaan. Een onderwerp als “Nieuwe lentecollectie in onze webshop” dekt natuurlijk de lading, maar verleidt niet meteen om de mailing te lezen. Dat kan een stuk creatiever. Om op te vallen in de mailbox, kun je mailings versturen met positieve woorden in de titel. Ook cijfers doen het altijd goed. Bedenk creatieve oneliners en zet alleen de allerbeste boven je email.

Tip 2: Bied je klanten een oplossing

Met de diensten die je aanbiedt of de producten die je verkoopt, maak je het leven van je contacten een stuk aangenamer. Dit weet jij, maar dat weten de lezers helaas nog niet. Daarom is het jouw taak om je klanten ervan te overtuigen dat ze iets missen. Wil je mailings versturen, neem de lezer dan altijd als uitgangspunt. Wat kan jouw dienst voor hem of haar betekenen? En waarom zijn de producten die je verkoopt onmisbaar in iemands leven? Vraag je bij je email marketing af wat de lezer wil weten en speel daar handig op in. Maar let er wel op dat je nooit opdringerig wordt. Houd je toon altijd vriendelijk en respectvol.

Tip 3: Persoonlijke mailings versturen

Iemand die besluit om je mailing te lezen, wil je natuurlijk niet teleurstellen. Bij een goede email marketing strategie hoort dan ook een goed doordachte inhoud. Bepaal van tevoren wat je wilt vertellen en hoe je dat wilt doen. Want als je de juiste toon weet te vinden, kun je al heel wat mensen voor je winnen. Een goede tip is om alleen mailings te versturen waarbij je de lezer persoonlijk aanspreekt. Stel je op als een goede vriend of vriendin die het beste met de ander voor heeft. Als je de lezer rechtstreeks aanspreekt of vragen stelt, krijgt deze het idee dat je de mail speciaal voor hem of haar hebt geschreven. Op deze manier lijkt het toch net alsof jullie een echte conversatie voeren?

Tip 4: Goede email marketing is kort en bondig

Een lange mail schrikt af. Ga jezelf maar na: als je een enorme lap tekst ziet staan, is de kans vrij groot dat je na een paar regels afhaakt. Je kunt je tijd immers wel beter gebruiken. Dus welke informatie is er echt onmisbaar in je mailing? En wat wil je eigenlijk bereiken door deze mailings te versturen? Kijk kritisch naar de informatie en schrap alle overbodige informatie. Voor een goede email marketing let je ook op de volgorde waarin je alles vertelt. Begin met de belangrijkste informatie en zorg daarna voor wat meer verdieping. Door direct to the point te komen, weten je lezer altijd waar ze aan toe zijn.

Tip 5: Je stuurt natuurlijk geen spam!

Je hebt de email marketing helemaal op orde. Je hebt een goede tekst, een briljante onderwerpregel en je weet zeker dat je je lezers kunt overtuigen van het nut van jouw product of dienst. Maar daar heb je natuurlijk niets aan als je mailing in de spambox terecht komt. Een simpele oplossing hiervoor is om mailings te versturen met email authenticatie. Dit is een instelling in je domeinconfiguratie waarmee je laat zien dat het bericht van jou afkomstig is en dat het dus geen spam is. Je mailing staat klaar in de inbox om gelezen te worden!

Hulp nodig met het toepassen van deze tips op jouw volgende mailing campagne? Neem dan contact met ons op en bespreek de mogelijkheden.

 



Tags | , , , , , , , , ,