Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online marketing

08

jan
2015

In Online marketing

Mijn website is klaar, en nu?

Op08, jan 2015 | In Online marketing | Dooradmin

Je hebt veel tijd en energie gestoken in je nieuwe website. En het moet gezegd worden: het resultaat mag er zijn. Eigenlijk kan er niets meer misgaan. Maar weet je wel zeker dat je de aandacht van je bezoekers vast weet te houden? Of is een bezoek meestal eenmalig en zie je de mensen daarna nooit meer terug? Met deze marketing tips laat je jouw website wél slagen.

Ga actief op zoek naar meer bezoekers

Een website die goed in elkaar zit, trekt al snel de eerste bezoekers. De vormgeving past immers perfect bij je bedrijf, je bezoekers zijn lovend over de gebruiksvriendelijkheid van je site en zelfs over de teksten heb je lang nagedacht. Toch moet je actief aan de slag als je het bezoekersaantal uit wilt gaan breiden.

Het liefst doe je dat natuurlijk met een duidelijk plan. Hoeveel unieke bezoekers wil je aan het einde van het kwartaal hebben gehad? En hoe kun je ze het beste bereiken? Het is noodzakelijk om je goed in de doelgroep te verdiepen. Als je meer bezoekers wil aantrekken, kun je niet simpelweg afwachten. Want dan gebeurt er niets.

Bereik je doelgroep met content

Wie zich een beetje in online marketing verdiept, kan niet om die ene term heen: content marketing. Deze online marketing strategie is de laatste jaren behoorlijk in opkomst en er zijn al heel wat successen mee behaald. Het principe is eenvoudig: het posten van interessante artikels die nauw aansluiten bij wat jouw doelgroep interesseert. Deze artikels plaats je bij voorkeur op jouw website om ze vervolgens naar buiten te brengen via social media.

leads gerereren, online marketing, aanvragen

Bij content marketing draait alles om de boodschap. Denk grondig na over de inhoud, een catchy headline, het kanaal en het moment van plaatsing. Want er zijn tegenwoordig zoveel websites dat je toch moet weten op te vallen. Goede content toont enerzijds de expertise van je bedrijf, anderzijds geeft het de mensen een reden om terug te komen naar je website. Maar bovenal kan je de artikels die je op jouw website post optimaliseren om beter te scoren in zoekmachines.

Een betrouwbare expert in je vakgebied

Dagelijks wordt er miljoenen keren gebruik gemaakt van zoekmachines als Google en Bing. Mensen die niet op zoek zijn naar een bepaald product of dienst maar wel naar informatie over een bepaald onderwerp, beginnen bij online zoekmachines. Omdat iedereen op een andere manier zoekt, is het belangrijk dat je onderzoek doet naar de gebruikte zoekwoorden. Deze woorden verwerk je dan weer handig in je eigen website.

Met zoekmachine optimalisatie (SEO) ben je immers beter vindbaar in Google. Realiseer je wel dat het niet alleen belangrijk is om meer bezoekers te trekken. Het is minstens zo belangrijk ervoor te zorgen dat dit vaste bezoekers worden. En dat bereik je door mensen te laten zien dat je een echte specialist in je vakgebied bent. Laat je expertise zien met interessante blogs of zelfs een paar video’s. Interactie is daarbij erg belangrijk. Want als bezoekers jouw blog hebben gelezen, willen ze hier op kunnen reageren. Dit levert niet alleen leerzame informatie op voor de lezers zelf, maar voor jou is het ook een mooie kans om de dialoog aan te gaan.

Wees actief op social media

Een mooie website met goede content is niet genoeg om die hoge bezoekersaantallen te bereiken. Social media helpt je daarbij een handje verder. Heb je een interessante blog geschreven, verspreid deze dan via social media. En die foto’s van je laatste project deel je toch ook het liefst met zoveel mogelijk mensen? Blogs en foto’s worden massaal gedeeld waardoor je gemakkelijk mensen bereikt die jouw website nog niet hadden ontdekt.

social media marketing, smm, kmo

Omdat de rest van je site vol staat met unieke en relevante content, is de kans groot dat geïnteresseerde bezoekers snel weer terugkomen. Daarnaast kan je ook betalend adverteren via social media. Het grote voordeel hiervan is dat je je doelpubliek als het ware kan selecteren: op leeftijd, op interesses, locatie…

Focus op de optimalisatie van je website

Om gemakkelijk gevonden te worden, is het essentieel dat je je website optimaliseert voor zoekmachines. En dat is een proces dat continu moet gebeuren. Google scant je website namelijk regelmatig om te kijken of er iets veranderd is. Plaats je een paar weken geen nieuwe content dan zal Google wat langer wachten om je website te scannen. Al snel zal je zien dat je website een duikeling maakt in de zoekresultaten.

Zelfs als er bij de eerste versie van je website genoeg aandacht is voor SEO, kun je dus niet zomaar op je lauweren gaan rusten. Je kunt je hoge score in Google behouden als je actief gaat bloggen of regelmatig branchegerelateerde nieuwsartikels plaatst. Natuurlijk houd je bij al je teksten altijd rekening met SEO optimalisatie. Geïnteresseerde bezoekers moeten je immers wel weten te vinden. Naast content zijn er ook technische zaken die je score in de zoekmachines kunnen verbeteren. Dit doe je door de situatie en de cijfers te analyseren en bij te sturen waar dat nodig is.

Heb jij hulp nodig bij de lancering of optimalisatie van jouw website? Geef ons dan een seintje!

Help mij verder met de lancering mijn website

 



Tags | , , , , , ,