Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online trends en inzichten

Hoe laat ik mijn website scoren op Google?

Op29, jan 2013 | In Online trends en inzichten | Dooradmin

Als je een website hebt, dan wil je natuurlijk dat die website zo goed en zo snel mogelijk gevonden wordt in Google, Yahoo, Bing en andere zoekmachines. SEO, oftewel, zoekmachine optimalisatie, is daar een belangrijk onderdeel van. In deze blog gaan we dieper in op hoe je je website beter kan laten scoren op zoekmachines.

Een goede zoekmachine optimalisatie voor je website valt onder te verdelen in vier verschillende technieken die worden toegepast: het structureel op punt zetten van de website zelf, het aanmelden bij zoekmachines en portaalsites, zoeken naar linkpartners en het zoekvriendelijk programmeren van de website. Op deze manier zal je meer mensen via zoekmachines naar je site lokken.

Technisch op punt zetten

Als je een website maakt, of laat maken, dan moet alles in eerste plaats volledig in orde zijn. Alle links moeten werken, er mogen geen conflicten tussen pagina’s bestaan en er moet een logische structuur terug te vinden zijn. Verder kan je zoekwoorden achter de afbeeldingen in de code steken en alt-tags toevoegen aan afbeeldingen. Naast deze technische kant, zijn ook wervende titels met keywords en een commerciële beschrijving noodzakelijk. Vergeet bij de wervende titels zeker geen gebruik te maken van de headers.

De content op een website is heel belangrijk voor een goede SEO. Zoekmachines reageren voornamelijk op de woorden die ze indexeren en als de woorden op jouw site niet geïndexeerd worden, dan zal jouw site ook niet bij de zoekresultaten verschijnen. Daarom is het van belang dat je woorden gebruikt waarop je denkt dat potentiële klanten zullen zoeken.

Aanmelden bij zoekmachines en portaalsites

Hoe meer je website gekend is, hoe vaker hij gevonden zal worden. Door je site zelf aan te melden bij een zoekmachine, versnel je het proces van de indexatie van je website. Van zodra de website is opgenomen in de database van zoekmachines, kan hij worden weergegeven bij de zoekresultaten.

Portaalsites zijn nog altijd belangrijk op het internet omdat daar heel veel surfers terechtkomen als ze informatie zoeken over een welbepaald onderwerp. En doordat er veel websites gelinkt zijn aan portaalsites, scoren die sites heel hoog in de zoekresultaten.

hoger-scoren-in-google

Zoek naar strategische webpartners

Zoals eerder al vermeld, hoe meer websites een link leggen naar jouw website, hoe hoger die zal scoren in de zoekresultaten. Links verzamelen is dus een belangrijk onderdeel van SEO. Toch kan je niet zomaar lukraak met links beginnen goochelen. Neen, enkel relevante links zijn waardevol voor je bezoekers. Niemand heeft baat bij informatie naast de kwestie, maar wel bij links naar websites in, bijvoorbeeld, dezelfde branche. Het hele concept van strategic linkbuilding is vrij tijdrovend, maar loont absoluut de moeite.

Niets lukt?

Zijn deze eerste drie stappen op je website in orde, maar lukt het je toch nog niet om die bezoekersstroom op gang te krijgen? Dan is de kans heel groot dat een structureel probleem aan de oorzaak ligt. Als dat het geval is, dan kan je best overgaan tot het herprogrammeren van de website.

Hulp nodig om beter te scoren in Google?

 



Tags | ,