Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Social Media

05

jul
2012

In Social Media

7 manieren om meer te halen uit LinkedIn

Op05, jul 2012 | In Social Media | Dooradmin

LinkedIn is het grootste sociale medianetwerk voor professionals. In België hebben 1 168 900 mensen een profiel aangemaakt om hun vaardigheden, ervaring en contacten bij te houden. Maar toch haalt niet iedereen het maximum uit zijn of haar profiel. We zetten enkele tips op een rij.

1. Gebruik LinkedIn niet alleen als je een job nodig hebt

Het gebeurt vaak dat halve of inactieve profielen plots de kop op steken. Gebruik je profiel dan ook constant en niet alleen als je op zoek gaat naar werk. Je zal merken dat je sneller hulp krijgt van mensen als je jouw profiel en connecties up-to-date houdt.

2. Vervolledig je profiel

Een profiel waar weinig te lezen valt zal weinig mensen en bedrijven aantrekken. Voeg alle belangrijke bedrijven en resultaten uit het verleden toe. Vergeet ook niet je profiel te optimaliseren voor zoekfuncties door de nodige keywords toe te voegen. Veel keywords zorgen voor meer verkeer naar jouw profiel.

3. Voeg jezelf toe tot de juiste groepen

Er zijn gigantisch veel groepen op LinkedIn. Dat maakt het ook moeilijk om te zoeken naar de juiste groepen die belangrijk zijn. Als je nog niet tot een groep behoort, ga dan naar een alumni-groep zoals je middelbare school, hogeschool of universiteit. Daarna kan je op zoek gaan naar groepen uit je sector of vakgebied.

4. Deel waardevolle content

Een goede blog, interessante infographic of je laatste werk zijn interessante items om te delen via je LinkedIn-profiel. Maar hou het niet enkel bij je eigen werk. Deel ook externe links van onderwerpen die interessant kunnen zijn voor je groepen en connecties. Zo zullen anderen je zien als een voortrekker. Bovendien zorgen bezoekers vanuit LinkedIn naar je eigen website voor kwaliteitsvolle leads.

5. Voeg steeds nieuwe contacten toe

Voeg steeds nieuwe professionals toe die je professioneel of persoonlijk kent. Voeg niet zomaar iedereen toe, zodat je netwerk écht blijft. Als anderen je aanspreken over één van je contacten kan je door de mand vallen als je hem of haar nog nooit in het echte leven hebt ontmoet.

6. Gebruik Linkedin Answers

Op www.linkedin.com/answers kan je vragen beantwoorden die andere gebruikers stellen. Als de vraag rond jouw vakgebied gaat, kan je jouw expertise etaleren aan anderen. Voeg ook links toe die je antwoorden ondersteunen, en zeker als de link naar je eigen website verwijst. Het grote pluspunt aan LinkendIn Answers is dat het een blijvende kracht is die steeds bezocht wordt door andere gebruikers. Zo kan je zelfs een jaar na datum nog steeds nieuwe leads genereren.

7. Betrek het hele bedrijf

Probeer iedereen op je werk te overtuigen van de kracht van LinkedIn. Je baas en collega’s kunnen makkelijker contact maken met andere bedrijven door hen toe te voegen op het sociale netwerk. Zo heb je meteen een streepje voor bij de volgende, belangrijke pitch.