Social Media
Facebook lanceert nieuwe layout voor bedrijfspagina’s
Op11, mrt 2014 | In Social Media | Dooradmin
Nadat Facebook eerder al de newsfeed pagina een kleine makeover gaf, is het nu de beurt aan de pagina’s zelf. Het doel is om de bedrijfspagina’s toegankelijker en overzichtelijker te maken en tegelijkertijd een gebruiksvriendelijke interface te voorzien voor de beheerders van de pagina’s. Klinkt goed? Dit zijn enkele van de veranderingen die we kunnen verwachten.
Facebook in twee kolommen
De pagina wordt vanaf nu onder de header opgedeeld in twee kolommen. De rechterkolom is nog altijd voorbehouden voor de posts op je pagina. Facebook heeft deze kolom scherper afgelijnd en laat het meer op een kleine newsfeed op je pagina lijken.
De linkerkolom is meer voor praktische zaken en informatie. Openingsuren en een plattegrond van het bedrijfbedrijfsadres op de pagina, maar ook foto’s en video’s worden daar gegroepeerd.
Vroeger wisselden de twee kolommen zich af met posts, zoals de tijdslijn op persoonlijk profielen. Nu komen alle posts dus in de rechterkolom te staan.
Beter voor beheerders
Ook voor de beheerders van de pagina zijn er enkele wijzigingen om bedrijfspagina’s gebruiksvriendelijker te maken. De meldingen rond je advertenties en berichten zijn prominenter aanwezig zodat je ze van eender waar op de pagina kunt raadplegen. Via de ‘Build Audience’-tab krijg je meteen toegang tot de advertentiebeheer pagina en er is een tab met een weekoverzicht aanwezig.
Hou je concurrentie in de gaten
Eén van de interessantste nieuwigheden is de ‘Pages to watch’-functie. Hiermee kan je veel bewuster omgaan met je rechtstreekse online concurrentie. Creeër een lijst van alle mogelijke gelijkaardige pagina’s die je tegenkomt en je kunt zien op welke vlakken je beter scoort en op welke vlakken je concurrenten het doen. Via ‘Pages to watch’ is het ook mogelijk om te zien met welke posts de concurrenten in de voorbije week het hoogst scoorden.
Het nieuwe ontwerp wordt deze week voorgesteld op de webversie van facebook. Voor de mobiele app van Facebook was er eerder vorig jaar al een update.
Meer weten over de nieuwe Facebook layout voor pagina’s? Contacteer ons gerust voor meer informatie.
Bron: Facebook business