Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Social Media

03

jan
2012

In Social Media

Bespaar geld met SM

Op03, jan 2012 | In Social Media | Dooradmin

Vanaf 3 januari mogen winkels eindelijk kortingen aanbieden, want de solden zijn begonnen. Het journaal maakte er een item van, de -50%-stickers en solden-borden overheersen het straatbeeld. Verandert daar iets aan in 2012? Neen, maar voortaan halen we de laatste promoties en kortingen niet enkel uit reclameboekjes. In 2012 sparen we geld uit met sociale media!

De grootste merken vind je op Facebook en Twitter. De nieuwste collectie van H&M, de laatste trends bij Hugo Boss, alles wordt rechtstreeks aangeboden aan duizenden volgers. Die trend zet zich nu door bij kleinere zaken. “Nieuwe brilmontuur nodig? Kom onze nieuwe collectie bekijken”, lezen we op een Facebookpagina. Winkels pakken ook uit met sneak previews waarbij je de nieuwste collectie op voorhand kan bekijken. Zo is je keuze én rekening sneller gemaakt.

Het wordt nog interessanter als een winkel vluchtige promoties deelt. Uitverkopen en “flash sales” gaan snel rond, maar eens je er aankomt zijn de beste stukken al verdwenen. Door je sociale media kanalen in de gaten te houden ben je snel op de hoogte en kan je koopjes op de kop tikken. Zo spaar je flink wat geld uit. Geen overvolle brievenbus meer met aanbiedingen, informatie, acties en prijzen. Je vind het allemaal in je nieuwsfeed of Twitterkanaal. De klant staat in 2012 dichter dan ooit bij zijn of haar favoriete zaak.

Een trend die al even bezig is zijn de online kortingsbonnen. Een bon downloaden en afdrukken kenden we al, maar sommige winkels bieden ook een code aan die je moet invullen om van de korting te genieten. Een andere methode is kortingen exclusief voor Facebookvrienden of Twittervolgers. In beide gevallen bindt de zaak de klant aan zich. Knippen en verzamelen? Helemaal voorbij!

Rijker word je er niet mee, maar je spaarvarken zal tevreden zijn. We worden vaak overspoeld met “like this” vragen op Facebook, maar het loont om even je tijd te nemen om op zoek te gaan naar je favoriete winkels op sociale media. Want voor je het weet, doe je de koop van je leven!