Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Events

Gentse Feesten 2012: houd uw smartphone bij de hand

Op12, jul 2012 | In Events, Online trends en inzichten, Social Media | Dooradmin

Nog 2 keer slapen en de Gentse Feesten gaan weer van start. 10 dagen lang zullen meer dan 100.000 bezoekers per dag genieten van het beste wat Gent te bieden heeft. Maar net als Rome worden de Gentse Feesten niet op één dag gebouwd. Een hele karavaan organisatoren, medewerkers en techniekers werken dagenlang aan de opbouw van één van Europa’s beste openluchtfestivals.

@GFstbaafs

En ook al heeft De Gentse Feesten een stevige reputatie, toch staan de organisatoren niet stil. Met flyers, advertenties en andere middelen proberen ze het volk naar hun plein te lokken. En net als de voorbije jaren krijgt sociale media daarbij een belangrijke rol.

De Gentse Feesten zijn net als vorig jaar actief op Facebook, maar hebben dit keer ook een officiële Twitteraccount aangemaakt om regelmatig info te verspreiden. Een positieve evolutie die de communicatie op festivals alleen maar bevordert.

Maar ook de pleinen zullen hun eigen communicatie verzorgen. Het Sint-Baafsplein zal de volledige programmatie verspreiden via Facebook en Twitter. Ook tijdens het festival zullen er net als vorig jaar foto’s en filmpjes van voor en achter de schermen te zien zijn. Bovendien worden er ook informatieve tweets verspreid, zoals waar de EHBO en toiletten zich bevinden in en rond het Sint-Baafsplein.

Offline support

Onder De Draak vzw, de organisator van de festiviteiten op het Sint-Baafsplein, zal de programmatie en sociale mediagegevens, zoals de hashtag #GFSB12 en de Facebookpagina, projecteren via een groot beeldscherm. Zo worden bezoekers ook offline ingelicht over de communicatiemiddelen. Om alles in goede banen te leiden werkt Onder De Draak vzw al vijf jaar samen met Contactpunt. Het digitaal bureau werkte eerder, in samenwerking met de vereniging voor overheidscommunicatie Kortom, mee aan de richtlijnen voor het gebruik van sociale media in crisiscommunicatie.

Communicatieplan

Sinds het Pukkelop-drama in 2011 zijn sociale media een populair gespreksonderwerp bij organisatoren. Vorig jaar werd het gebruik van sociale media gepromoot tijdens het congres ‘Meer blauw op 2.0′ en ondertussen implementeren veel evenementen sociale media in hun communicatieplan.

Wie tijdens de Genste Feesten op de hoogte wil blijven van al het laatste nieuws houdt zijn smartphone dus best 10 dagen lang goed bij de hand.