Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Bekijk onze sterke punten

Op05, jul 2012 | Geen reacties | In | Dooradmin


Gentse Feesten Sint-Baafs


Zoals elk jaar steekt Communicatiebureau Contactpunt de website van Onder De Draak in een nieuw jasje. Ook het drukwerk van flyers, placemats, folders en allerhande passen krijgen een totale make over.

Hoe gingen we te werk?

Om de wensen van de klant te kennen, wordt er steevast vertrokken vanuit een audit waar er gepeild wordt naar de missie en visie van de vzw, de cultuur, de werkwijze, enz. Het doel van deze audit is om alles te weten te komen over de klant om daarna op een doeltreffende wijze hun online en offline communicatie te organiseren en te coördineren.

Communicatieplan

Om tot een duidelijk communicatieplan te komen, wordt er terug gegaan naar de basis en moet er in de plaats gesteld worden van de bezoeker. Wat willen zij zien of (direct) vinden op de offline en online communicatie? Wat is voor hun van belang? Bij elke opdracht is het opnieuw een uitdaging om die functionaliteit en gebruiksgemak te koppelen aan de visie van de klant.

Huisstijl

Voor het nieuwe design werd er teruggegrepen naar de basis van de Gentse Feesten op het Sint-Baafsplein en het Sint-Baafsplein in het algemeen: niet te serieus en speels, maar toch serieus en met veel aandacht voor de kleine details. Want de details, die maken het plaatje helemaal af.

Het speelse wordt teruggevonden in de kanonnen, ridders en -hoe kan het ook anders- een draak. Jeweetwel, die van het Sint-Baafs. Dat gecombineerd met het feestelement dat de Feesten is, en je krijgt naar al oude gewoonte opnieuw vuurwerk. Het design als voorsmaakje van wat komen gaat de laatste week van juli. En de kleine details? Wel, die mag je zelf ontdekken.

Drukwerk

VIP DrukOp dezelfde manier kwam ook het drukwerk tot stand. Programmafolders, placemats, dagpassen, VIP-passen. De hele mikmak dus. Af en toe werd de nuance even verschoven, maar nooit zonder de visie van Onder De Draak en de gebruiksvriendelijkheid uit het oog te verliezen.

Website

Uit de audit bleek dat de website het centrale informatiepunt van de Gentse Feesten Sint-Baafs moest worden. Eén plaats met alle nodige informatie schreeuwt natuurlijk om usability, want hoe je het draait of keert: de site is voor jullie. Om jullie op een vlugge manier te informeren over wat er op en naast het Sint-Baafsplein allemaal aan het gebeuren is, gaat gebeuren of al gebeurd is.

WebsiteHet resultaat mag meer dan gezien worden: een website die volledig responsive en SEO-geoptimaliseerd is. Ook de 42 artiesten die dit jaar op het podium het beste van zichzelf geven, komen ruimschoots aan bod. Daarnaast werd ook het volledige archief van de voorbije edities meegenomen. Een blik in de oude doos.

Sociale media

Het belangrijkste onderdeel van communicatie is mensen informeren. Informeren over artiesten en optredens, maar ook over on the spot praktische informatie. Dat het Sint-baafsplein afgesloten wordt bijvoorbeeld, of dat een aantal toiletten buiten gebruik zijn. Of misschien wel dat het bier bij een bepaalde toog op is (hout vasthouden). De website als centrale bron van informatie is een goed begin, maar het moet verder reiken dan dat ene platform.

Sociale media zoals Facebook en Twitter worden door bezoekers regelmatig gecheckt en daar moet er op in gespeeld worden. Onder DeSociale media opvolging Gentse Feesten door Contactpunt Draak moet een deel zijn van en deelnemen aan de hele conversatie. Op die manier is er geweten wat er leeft onder de bezoekers en kan er beter ingespeeld worden op de huidige situatie. Voor de bezoekers is het ook een handige aanvulling op het live gebeuren. Door middel van filmpjes en foto’s die gepost worden, maken ze extra deel uit van de conversatie.

Contactpunt staat in voor de stroomlijning van de verschillende sociale media kanalen, de sociaal media strategie, het contentplan en de opleiding van de communicatieverantwoordelijke van Onder De Draak.