Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Communicatie

04

apr
2013

In Communicatie
Social Media

Bouw een online reputatie op met Google Author Rank

Op04, apr 2013 | In Communicatie, Social Media | Dooradmin

Vroeger was het vooral de autoriteit van het domein of de webpagina die Google belangrijk vond om hoog te scoren in hun zoekmachine, vandaag legt Google naast SEO en content steeds meer de nadruk op de autoriteit van de auteur. Maak kennis met Google Author Rank.

Like, share, tweet en +1

Om de Author Rank te berekenen baseert Google zich op verschillende factoren waarin vooral een hoofdrol zijn weggelegd voor social media. Hoe meer tweets, +1’s, shares en likes een artikel krijgt, hoe sterker de Author Rank zal stijgen. Ook brengt Google het aantal comments, de invloed van diegene die comments nalaten, inkomende links, de Page Rank van de auteur en het aantal Google+ kringen waarin de auteur zich bevindt, in rekening.

Google+

Klinkt het al aanlokkelijk om opgenomen te worden in het Author Rank bestand van Google? Het enige wat je moet doen, is een publiek Google+ account aanmaken. Vul je profiel aan met links naar webpagina’s waarvoor je content geschreven hebt en Google maakt op basis daarvan al een voorlopige Author Rank Score op.

google author rank

Conversatie

Eens je een Rank hebt, wil je natuurlijk een hogere scoren bekomen. En het is daar waar content weer om de hoek komt kijken. Schrijf artikels en zorg dat er interactie en conversatie rond ontstaat. Hoe meer online engagement, shares en likes je artikel krijgt, hoe beter je scores zullen zijn.

Vijf do’s and don’t's op om je rank te verbeteren

  • Omarm Google+  

    Author Rank is een algoritme van Google. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze ontzettend veel belang hechten aan hun eigen social media platform. In onze contreien is het misschien nog niet helemaal ingeburgerd, maar wie een hoge rank wilt, slijt heel wat uren op Google+ en blijft zijn andere sociale media profielen ook onderhouden.

  • Leg contacten

    Ga op Google+ op zoek naar auteurs met een hoge Author Rank. Op die manier verhoog je de kans dat zij je content zullen delen. Shares van mensen met een hoge Author Rank, beïnvloeden jouw score op positieve manier. Ook zelf actief delen en sharen is alleen maar positief voor je eigen ranking.

  • Wees een autoriteit

    Als je gespecialiseerd bent in het verkopen van auto’s, praat en schrijf dan ook over auto’s. Je kan namelijk niet op alle vlakken een autoriteit zijn. Het is iemand die je dat kwalijk zal nemen. Leg de focus op je core business. Je zal moeten concurreren tegen andere auteurs binnen thema’s die populair zijn, maar het is de uitdaging om ook online een expert te worden in jouw niche.

  • Het belang van auteur-linking

    Het idee achter SEO link-building kan doorgetrokken worden in het concept Author Rank. Concreet houdt dat in: je kan ervoor zorgen dat je jouw score verbetert door op een correcte manier te gaan guestbloggen. Een gastblog op een kwalitatieve website met veel traffic en auteursmet hoge Author Rank, heeft veel invloed. Het is zaak om bij te dragen aan de discussie op relevante en goed scorende sites.

  • Onderhoud je relaties

    Het algoritme achter Author Rank kijkt ook naar relaties. Het verkrijgen van eenmalige links is positief, maar absoluut niet voldoende. Je score zal verbeteren wanneer je een wederzijdse relatie opbouwt met een andere auteur die hoog scoort. Als je een interactie weet te creëren tussen met twee of meer auteurs, dan zit je gebeiteld.

Google+ mag bij ons dan weliswaar niet op hetzelfde niveau als Facebook, LinkedIn of Twitter staan, Google hecht er wel veel belang aan. Maar om de andere sociale media profielen nu direct over boord te gooien en enkel maar de focus leggen op Google’s social medium, neen dat is een brug te ver.

Ik wil meer info over social media Contacteer ons vrijblijvend



Tags | , , , , ,