Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Bekijk onze sterke punten

Op25, jun 2012 | Geen reacties | In | Dooradmin


Pitch: “Laat de Gentse Feesten niet stikken”


Onder de leuze ‘hou de feesten gratis’ wou Stad Gent een nieuwe campagne lanceren tijdens de Gentse Feesten 2012. Contactpunt ging de uitdaging aan en stelde een pitch samen.

Het idee ontstond uit de Gentse strop. Het komt erop neer om de strop niet te hard aan te spannen, zodat de organisatie niet verstikt raakt. Het is aan de Gentenaar en de duizenden toeristen om iets terug te geven aan deze fantastische organisatie. Vandaar onze oproep: “Laat de Gentse Feesten niet stikken”

Foursquare

Om de campagne aantrekkelijker te maken en meer mensen naar de boodschap te lokken, introduceerden we onze eigen Foursquare-toepassing ‘De stroppendragers’.

Gadget

Het thema zou ook als gadget op je afkomen. Op de locaties waar de nood het hoogst is kunnen unieke strophouwtouwen met de sensibiliseringsboodschap uitgedeeld worden.

Het stadsbestuur was heel enthousiast over het voorstel, maar trok zich terug en besloot om dit jaar geen campagne te voeren.