Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Bekijk onze sterke punten

Op14, nov 2014 | Geen reacties | In | Dooradmin


Lancering website Saint-Gobain Weber Belgium


Saint-Gobain Weber Belgium is een internationaal bedrijf gespecialiseerd in innovatieve bouwoplossingen. Ze zijn vooral gekend om technisch kwalitatieve producten voor het plaatsen van tegels, industriële mortel en design vloeren.

Weber Belgium was op zoek naar een communicatiebureau voor het lanceren van hun nieuwe website, zowel intern als extern. En als het even kon op een ludieke manier

Voor zowel de werknemers van de firma als voor de klanten van Weber mocht de nieuwe website niet onopgemerkt voorbij gaan. Na een uitgebreide analyse stelden we de doelstellingen, doelgroepen en strategie vast. Daarna gingen we creatief aan de slag en dachten een volledige reclamecampagne uit.

campagne-Weber

Het campagne-idee

Het idee was simpel: het bedrijf werd omgetoverd tot een reisagentschap. De nieuwe website werd zo waar een resort, de werknemers reisagenten en een bezoek aan de website werd gecommuniceerd als een uitzonderlijk privilege. We stelden vast dat een deel van de doelgroep beter te bereiken was via een offline campagne. Deze doelgroep ontving een exclusief pasje voor een bezoek aan de website, vergezeld van een gepersonaliseerde begeleidende brief. Voor de meer digital minded doelgroep werd een gepersonaliseerde e-mailcampagne opgezet.

Interne lancering website

Eén van de doelstellingen van de campagne was om de werknemers van Weber Belgium meer te betrekken bij de website. De nieuwe website biedt namelijk de mogelijkheid om klanten sneller en efficiënter te helpen. Hoe beter bekend de website bij de mensen van Weber zelf, des te beter kan men klanten begeleiden om zelf op zoek te gaan op de website, bijvoorbeeld naar productspecificaties, de dichtstbijzijnde winkel….

Na een uitgebreide brainstorm wilden we er hoofdzakelijk voor zorgen dat de nieuwe website gekoppeld werd aan een positieve ervaring. Zo onstond het idee om een groot intern lanceringsfeest te geven. De perfecte mogelijkheid om het campagne-idee door te trekken. Het resultaat was een feest in reisthema waarbij enkele personen werden aangesteld als reisagenten. Er werden laptops voorzien zodat iedereen een rondleiding door het zogenaamde Weber resort (de website) kon krijgen. Met de nodige hapjes, drankjes, Hawaii hemden en zwemshorts moest het plaatje compleet worden.

gepersonaliseerde uitnodiging, offline marketing

Kers op de taart was een prachtig uitgewerkte, gepersonaliseerde uitnodiging in de vorm van een boarding pass. Een opvallende manier om iedereen warm te krijgen en nieuwsgierig te maken. Er werd een landingspage opgezet met een counter die aftelde naar de datum van de lancering, volledig in het reisthema.

Uitwerking van de externe promotiecampagne

We maakten van de gelegenheid gebruik om op locatie de campagnebeelden te schieten. We riepen de hulp in van fotograaf Marco Chiodi. De personeelsleden van Weber werden ingeschakeld als fotomodellen. Het hoofdcampagnebeeld werd geïnspireerd op het bekende beeld van Pan Am airlines. Door met de mensen van Weber zelf te werken toonden we de gezichten achter de grote firma. Het was de ideale manier om de persoonlijke aanpak van het bedrijf te illustreren.

Het campagnebeeld werd gedurende de hele zomer gebruikt in alle Weber communicatie en kon op heel wat bijval rekenen. Het beeld lokte heel wat positieve reacties uit, vooral bij bestaande klanten die regelmatig in contact komen met de vertegenwoordigers van Weber.

campagnebeeld, reclamecampagne, weber

Vervolgens werd de campagne online uitgerold met de uitwerking van een e-book per doelgroep in Nederlands en Frans. Voor de externe lancering van de website ontwikkelden we een landingspagina van waar men een e-book kon downloaden. Bezoekers werden verplicht hun contactgegevens achter te laten, zodat het adressenbestand van Weber kon worden uitgebreid.

Social media marketing

Weber Belgium was nog niet actief op social media. Communicatiebureau Contactpunt werkte een content strategie uit. Er werd een Facebook, LinkedIn en Google+ pagina opgezet. Het marketing team van Weber werd opgeleid om:

  • Curated content te verzamelen
  • Engagement posts op te stellen
  • Blogs te schrijven

Er werd een media-budget vrijgemaakt om de social media community gericht uit te bouwen. Via Facebook en LinkedIn advertising slaagden we erin op korte termijn een doelgroep te activeren in de relevante regio’s, met een uitgesproken interesse voor bouwmaterialen. Na twee maanden haalde de Facebook pagina de kaap van de 500 likes.  De LinkedIn pagina ging van 0 naar 80 volgers. Er worden gemiddeld tussen 3 en 5 posts per week geplaatst waarbij Communicatiebureau Contactpunt instaat voor de begeleiding.

Onze diensten

  • Online strategie
  • Promotiecampagne nieuwe website
  • Uitwerking campagnebeelden
  • Offline en online marketing
  • Activeren online community op LinkedIn, Facebook en Google+
  • Content strategie
  • Social Media setup en begeleiding

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een promotiecampagne voor uw bedrijf?

Ontdek alles over onze campagnes