Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Bekijk onze sterke punten

Op11, sep 2013 | Geen reacties | In | Dooradmin


@Office website en online strategie


Probleem

@Office koos voor communicatiebureau Contactpunt om hun merk professioneler op de markt te zetten. Daarom zijn we gestart met het uitwerken van een nieuw logo en de bijhorende huisstijl, een gloednieuwe website en de sociale mediaplatformen. Ze willen meer naamsbekendheid en een grotere visibility zodat potentiële klanten hen snel vinden en kunnen bereiken.

Onze website is sterk verouderd, zeer statisch en behaalt niet het gewenste resultaat

@Office is met klanten als Qatar Airways, Bekaert en Rombouts stilaan een gevestigde waarde in de projectontwikkelingsmarkt. @Office heeft zijn kantoor in Brussel en is gespecialiseerd in de renovatie en herinrichting van professionele, private en publieke ruimtes. Ze werken voor hun klanten een innovatief concept uit dat binnen het vooropgestelde budget past. Verder volgen ze het hele project op van begin tot einde en plannen het projectverloop tot in de puntjes.

bekaert, project, office, showroom

Project Bekaert Showrooms

Probleem

@Office koos voor communicatiebureau Contactpunt om hun merk professioneler op de markt te zetten. Daarom zijn we gestart met het uitwerken van een nieuw logo en de bijhorende huisstijl, een gloednieuwe website en de sociale mediaplatformen. Ze willen meer naamsbekendheid en een grotere visibility zodat potentiële klanten hen snel vinden en kunnen bereiken.

“Onze website is sterk verouderd, zeer statisch en behaalt niet het gewenste resultaat”

Als klanten met een specifiek probleem of wens komen aankloppen bij Contactpunt, gaan we eerst van start met een verkennend gesprek waarbij we op zoek gaan naar het hart van het bedrijf. We leren het bedrijf en de zaakvoerders beter kennen en zetten de eerste stap naar een vlotte samenwerking. Tijdens dit gesprek achterhaalden we onder meer de missie en visie, de bedrijfscultuur en hoe het bedrijf de dingen aanpakt.

Communicatieplan

In een volgende fase gingen we wat dieper in op de zaken. We deden een grondige analyse van het bedrijf en de probleemstelling. We werkten een communicatieplan uit waarin de doelstellingen van het project werden vastgelegd. Op basis van dit plan werd de strategie duidelijk en zat iedereen in het project op dezelfde golflengte. Het communicatieplan voorziet eveneens een contentstrategie en contentplan. Het is niet voldoende om artikels te schrijven voor de website en deze in het wilde weg te verspreiden, er dienen duidelijke afspraken gemaakt te worden:

  • Welke onderwerpen raken we aan?
  • Op welke doelgroep ligt de focus van de content?
  • Welk imago willen we naar voor brengen?
  • Wat gaan we posten en wanneer?
  • Via welke kanalen kunnen we de grootste conversie bereiken?

In samenspraak met de klant besloten we om de website niet langer te richten op wat @Office precies doet, maar dit onmiddellijk te illustreren door de focus op de projecten te leggen. Er werden enkele beelden ontwikkeld die op een mooie, duidelijke manier de overgang tussen “voor” en “na” aantoonden. Op deze manier werd het in één beeld duidelijk wat @Office doet.

strategie, content, website, online, marketing, branding

Project Eureka “Before / after”

Informatie-architectuur

In de technische fase stelden we een functionele analyse op en werd de informatie-architectuur bepaald: welke informatie verschijnt waar op de website en waarom? We bepalen wat de meest intuïtieve manier is om alle informatie te presenteren, steeds met een optimale usability in het achterhoofd. Er werd een mockup opgemaakt die het framework van de site bepaalde. Dit is een niet grafische voorstelling van hoe de site zal opgebouwd worden.

mockup, website, development, ontwikkeling,bouwen

Website Mockup

Meten is weten

Ook in de digitale wereld is meten weten. Daarom maakten we een rapport op van de huidige statistieken:

  • Hoe scoort de bestaande website op Google?
  • Wat is het huidige bezoekersgedrag? Waar haken ze af?
  • Waar komen de bezoekers vandaan? Komen ze via andere sites, sociale media?

Op deze manier hebben we reeds een beeld van de huidige status en kunnen we efficiënt vergelijken en vaststellen of de vooropgestelde doelstellingen al dan niet behaald worden. Bovendien kunnen we gericht bijsturen waar nodig. Deze opvolging is steeds een onderdeel van onze dienstverlening.

Bekijk hier de website