De laatste trends, nieuwberichten en weetjes uit de webwereld
Waarom jouw webshop de wet overtreedt
Op10, jun 2014 | In Copywriting | Dooradmin
Sinds het ingaan van de Richtlijn Consumentenrechten in juni 2014 gelden in de Europese Unie nieuwe regels rond webshops en e-commerce. Om klanten beter te beschermen moet bij een online aankoop namelijk verplicht een herroepingsformulier worden aangeboden. Tegelijkertijd is de regelgeving met betrekking tot de wettelijk toegestane bedenktijd en het retourneren van een online aankoop gewijzigd. Nu blijkt dat maarliefst 90% van de Belgische webshops de nieuwste regels nog niet toepassen. Lees meer…
Jezelf wissen uit het geheugen van Google?
Op22, mei 2014 | In Online trends en inzichten | Dooradmin
Ooit getracht jezelf te zoeken op Google? De meeste onder ons zijn verbaasd van het aantal resultaten die tevoorschijn komen wanneer ze hun naam in de zoekmachine gooien. Vaak gaat het over links naar artikelen die al lang niet meer relevant zijn en waar ze zich jaren geleden al van gedistantieerd hebben. Om dan te merken dat dit verleden hen blijft achtervolgen, is vaak geen leuke ontdekking. Gelukkig komt hier nu verandering in. Lees meer…
Waarom praat iedereen over content?
Op08, mei 2014 | In Communicatie, Online marketing, Online trends en inzichten | Dooradmin
Content marketing wordt gebruikt door 86% van de B2C en 91% van de B2B marketeers – Content marketing Institute
Tegenwoordig hoor je het overal: content marketing. Meer en meer bedrijven bewandelen het pad van deze marketingtechniek. Mede door de komst van sociale media en het stijgend gebruik van online zoekmachines, dienen bedrijven zich aan te passen aan deze nieuwe gewoonten. Maar waarom is het al ‘content marketing’ wat de klok slaat? Lees meer…
6 tips om king of content te worden in jouw ‘saaie’ markt
Op11, apr 2014 | In Online trends en inzichten | Dooradmin
Content marketing wordt steeds belangrijker in onze digitale wereld. We zijn allemaal op zoek naar een manier om de kritische consument efficiënt te bereiken. De extreme digitalisering heeft de marketingfunctie voorgoed veranderd. Naast het gebruik van traditionele reclame is er echter méér nodig om waardevolle klanten aan te trekken. Het verschil ligt vaak in relevante content. Content verbetert niet alleen jouw marketing ROI, maar je genereert ook meer traffic, leads en klanten. Lees meer…
Succesvol nieuwe klanten werven in dit digitale tijdperk
Op03, apr 2014 | In Online marketing | Dooradmin
Waar is de tijd dat klanten naar u toe kwamen? De digitale revolutie heeft de huidige markt goed door elkaar geschud. Nieuwe klanten werven en lead generation is een steeds moeilijkere opdracht geworden. Als digitaal communicatiebureau helpt Contactpunt uw bedrijf waardevolle leads genereren en kwalitatieve, geïnteresseerde prospecten verzilveren. Lees meer…
Facebook lanceert nieuwe layout voor bedrijfspagina’s
Op11, mrt 2014 | In Social Media | Dooradmin
Nadat Facebook eerder al de newsfeed pagina een kleine makeover gaf, is het nu de beurt aan de pagina’s zelf. Het doel is om de bedrijfspagina’s toegankelijker en overzichtelijker te maken en tegelijkertijd een gebruiksvriendelijke interface te voorzien voor de beheerders van de pagina’s. Klinkt goed? Dit zijn enkele van de veranderingen die we kunnen verwachten. Lees meer…
5 tips voor een succesvolle Facebookcampagne
Op11, dec 2013 | In Social Media | Dooradmin
Facebook telt in België meer dan 5 500 000 miljoen gebruikers en is dus een ideaal middel om te adverteren. Er zijn weinig kanalen waar je zo gericht kunt inspelen op de interesses van je doelgroep als op Facebook. Maar er zijn ook enkele valkuilen. Wij verzamelden vijf onmisbare tips voor het opstellen van een geslaagde Facebookcampagne. Lees meer…
Flat design voor websites en apps
Flat design is de laatste tijd een heel populaire trend geworden voor webdesign en mobiele apps. We hadden het eerder al over de nieuwe web- en marketingtrends voor 2014 en op webdesign vlak is flat design een van de opvallendste. We zouden zelfs durven stellen dat het meer is dan een trend, het wordt een ware revolutie. Zelf ben je ongetwijfeld al in aanraking gekomen met deze nieuwe stijl en het staat vast dat je er binnenkort niet meer naast zal kunnen kijken. Het lijkt erop dat mensen er helemaal voor of helemaal tegen zijn. Feit is dat het geen stijl is die je zomaar voor elke website of app kan gebruiken. Lees meer…
De nieuwste web- en marketingtrends voor 2014
Op25, sep 2013 | In Online trends en inzichten | Dooradmin
Een nieuw jaar staat gelijk aan nieuwe trends. Aan welke voorwaarden moet je website voldoen om succesvol te zijn in 2014? Lees hier de belangrijkste web en marketingtrends. Lees meer…
Google Adwords Keyword tool verdwijnt
Op10, sep 2013 | In Copywriting | Dooradmin
De Google Adwords Keyword Tool verdwijnt, de Zoekwoordplanner verschijnt. Lees meer…
SEO in zijn nieuwste vorm: Newsjacking
Op23, aug 2013 | In Online trends en inzichten | Dooradmin
Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie, is tegenwoordig een hot item en is niet meer weg te denken uit de online marketing. Iedere websitebeheerder wil de effectiviteit van zijn website verbeteren, wil via Google gevonden worden aan de hand van zoveel mogelijk trefwoorden, wil zoveel mogelijk bezoekers lokken en wil uiteindelijk meer omzet draaien. Als je concurrent hoger scoort op Google, spreekt het voor zich dat je klanten verliest en dat het tijd is om actie te ondernemen. Lees meer…
Tips om je teksten te optimaliseren voor het web
Op14, jun 2013 | In Design, Online trends en inzichten, Web | Dooradmin
Je bent nu deze tekst aan het lezen. Niks raars aan natuurlijk. Of toch wel? Want de meesten lezen geen teksten op internet. Ze scannen de pagina’s. Er wordt dus goed nagedacht hoe je deze tekst het eenvoudigst kan lezen. Lees meer…
Steve Jobs had het nooit zo ver laten komen
Op06, mei 2013 | In Online trends en inzichten, Technology | Dooradmin
Apple is de koning van de technologiebedrijven. Of zo leek het althans toch. Maar ondanks dat Apple nog steeds een enorme winst boekte, gingen aandelen van Apple omlaag en de gepresenteerde resultaten vielen tegen. Analisten voorspelden hogere winsten, dus de resultaten voelden eerder aan als een teleurstelling. Lees meer…
Bouw een online reputatie op met Google Author Rank
Op04, apr 2013 | In Communicatie, Social Media | Dooradmin
Vroeger was het vooral de autoriteit van het domein of de webpagina die Google belangrijk vond om hoog te scoren in hun zoekmachine, vandaag legt Google naast SEO en content steeds meer de nadruk op de autoriteit van de auteur. Maak kennis met Google Author Rank. Lees meer…
Hoe social media een bepalende rol spelen bij SEO
Op25, feb 2013 | In Online trends en inzichten, Social Media | Dooradmin
Sociale media kunnen je helpen om op een persoonlijke manier met je fans in contact te treden. Niet alleen bouw je daardoor een band met je klanten op, ook zoekmachines als Google weten op die manier dat jouw website belangrijk is. Zo zal jouw website beter scoren in Google en zodoende makkelijker gevonden worden. Een must voor elke onderneming. Lees meer…