Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

De laatste trends, nieuwberichten en weetjes uit de webwereld

Maakt jouw bedrijf al gebruik van WhatsApp?

Op30, jun 2016 | In Communicatie, Online marketing, Technology | Dooradmin

WhatsApp is booming. In 2016 heeft de mobiele berichtendienst zelfs de grens 1 miljard gebruikers overschreden. Dit grote gebruikersaantal maakt WhatsApp erg interessant voor bedrijven. Persoonlijk contact met klanten, een mobiele helpdesk of het versturen van een nieuwsbericht: er zijn meer mogelijkheden dan je misschien denkt.

WhatsApp: onmisbaar voor de online marketing

We zijn tegenwoordig onafscheidelijk van onze mobiele telefoon. Als er een WhatsApp bericht binnenkomt, wordt dit dus vaak al na een paar seconden gelezen. WhatsApp is snel, laagdrempelig en voor consumenten is het ook nog eens gratis. Met deze ingrediënten is het niet zo gek dat het aantal gebruikers wereldwijd flink toeneemt.

Het bedrijfsleven moet meteen inspringen op dit soort ontwikkelingen. Gelukkig zijn er steeds meer ondernemers zich realiseren dat WhatsApp écht een toegevoegde waarde is. Sommigen gebruiken de berichtendienst om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Anderen roemen juist de mogelijkheid om een persoonlijke band met klanten op te bouwen. Beide zijn goede redenen om WhatsApp op te nemen in je online marketingstrategie.

Lever een topservice

De hedendaagse consument stelt hoge eisen. Ze willen dat bedrijven goed benaderbaar zijn, en eventuele vragen of klachten moeten snel worden behandeld. WhatsApp is daar het perfecte medium voor. Elektronicawinkel Coolblue heeft dit goed begrepen. Zij zijn een aantal jaar geleden namelijk gestart met een mobiele helpdesk. Als klanten problemen hebben met hun laptop, televisie of espressomachine dan kunnen ze eenvoudig contact opnemen via WhatsApp. Mensen krijgen direct antwoord op hun vragen zodat het probleem vaak snel is opgelost.

Ook verzekeringsmaatschappijen doen graag mee aan de WhatsApp trend. Rijd je met je auto tegen een paaltje aan? Even een foto versturen via WhatsApp en je schadeclaim is binnen. Dit soort service maakt het leven een stuk makkelijker. Je kunt je dus wel voorstellen dat deze bedrijven door hun klanten hoog worden gewaardeerd.

Wat kun je nog meer met WhatsApp?

WhatsApp is ideaal voor klantenservice doeleinden. Maar er zijn meer manieren waarop je de berichtendienst in kunt zetten. Bedrijven die diensten leveren, kunnen WhatsApp gebruiken als een soort nazorg. Denk bijvoorbeeld aan een schilder die een paar dagen na de klus nog eens vraagt of de nieuwe kleuren op de muur bevallen. Of een softwareontwikkelaar die even controleert of alle onderdelen van het programma goed functioneren. Deze manier van klantenbinding werkt altijd goed.

Er zijn zelfs bedrijven die WhatsApp gebruiken voor het versturen van hun nieuwsberichten. Al moet je hiermee wel voorzichtig te werk gaan. Als klanten je berichten als storend ervaren, is de kans namelijk groot dat je ze verliest aan de concurrent.

De do’s en don’ts van WhatsApp

Veel social mediakanalen zitten vol met advertenties. WhatsApp staat het spammen en adverteren juist niet toe. Als teveel mensen een bericht rapporteren als spam dan wordt het bijbehorende nummer meteen volledig geblokkeerd. En dat is natuurlijk het laatste dat je wilt.

Allereerst moet je weten dat WhatsApp een soort ontmoedigingsbeleid voert. Bulkberichten en voorgeprogrammeerde antwoorden brengen bedrijven al snel in problemen. Dus wat zijn nu de do’s en de don’ts?

  • Het initiatief tot contact komt altijd vanuit de klant.
  • Wees nooit opdringerig. De interactie moet van beide kanten komen.
  • Gebruik geen automatische antwoorden. WhatsApp ziet dit vaak als spam.
  • Zet human behaviour software in. Hiermee kun je meerdere berichten per minuut sturen zonder dat WhatsApp ingrijpt.

Wil je meer weten over het zakelijk gebruik van WhatsApp? Of heb je direct een specialist nodig die je helpt bij de online marketingstrategie? Bij Contactpunt zit je goed!

Foto: cdn.arstechnica.net

Tags | , , ,

Personaliseer je website met liquid content

Op17, mrt 2016 | In Online marketing, Online trends en inzichten, Web | Dooradmin

Liquid content (ook wel variabele content genoemd) is één van de nieuwste trends op het gebied van online marketing. Het betekent eigenlijk niets anders dan het personaliseren van een website. Iedereen heeft namelijk weer andere interesses, en daar kun je met behulp van liquid content handig op inspelen.

Lees meer…

Tags | , , ,

08

sep
2015

In Online marketing

Een slimme mobile marketing strategie is de toekomst

Op08, sep 2015 | In Online marketing | Dooradmin

Online marketing is een term waar je niet omheen kunt. Maar waar deze marketingstrategie zich in eerste instantie richtte op gewone websites, leggen we bij Contactpunt steeds vaker de nadruk op mobiele sites en apps. En dat is hard nodig, want alleen met de juiste mobile marketing strategie is jouw bedrijf klaar voor de toekomst.
Lees meer…

Tags | , , , , , , , , , , ,

14

aug
2015

In Communicatie

Top of mind awareness: de kracht van het herhalen

Op14, aug 2015 | In Communicatie | Dooradmin

Iedere ondernemer weet hoe belangrijk naamsbekendheid (oftewel brand awareness) is. Mensen maken immers de hele dag door beslissingen over welk merk ze kopen of met welk bedrijf ze in zee gaan. En of het nu gaat om een restaurant, schilder of een reclamebureau: het bedrijf dat het eerste in het hoofd opkomt, wordt vaak als eerste benaderd. Binnen de content marketing strategie wordt dit ook wel top of mind awareness (TOMA) genoemd. Lees meer…

Tags | , , , , , , ,

13

mei
2015

In Online marketing

Hoe genereer je gerichte content voor de customer journey?

Op13, mei 2015 | In Online marketing | Dooradmin

Traditionele vormen van marketing zijn in deze tijd niet meer toereikend. Om je klanten te bereiken, heb je tegenwoordig een goede contentstrategie nodig. Maar waar moet je rekening mee houden? En hoe gebruik je die content marketing op een slimme manier? Lees meer…

Tags | , , , , , , ,

25

jan
2015

In Online marketing

5 tips voor een succesvolle email marketing strategie

Op25, jan 2015 | In Online marketing | Dooradmin

Email marketing is een vast onderdeel van je bedrijfsstrategie geworden. Heb je een nieuw product in de verkoop? Of heb je misschien een vakprijs gewonnen waar je iedereen graag van op de hoogte stelt? Mailings versturen is de beste manier om meteen de mensen te bereiken die je bereiken wilt. Toch is de kans groot dat je mailing amper gelezen wordt, en dat is frustrerend. Gelukkig zorg je er met deze marketing tips voor dat jouw verstuurde mailings wél aandacht krijgt. Lees meer…

Tags | , , , , , , , , ,

08

jan
2015

In Online marketing

Mijn website is klaar, en nu?

Op08, jan 2015 | In Online marketing | Dooradmin

Je hebt veel tijd en energie gestoken in je nieuwe website. En het moet gezegd worden: het resultaat mag er zijn. Eigenlijk kan er niets meer misgaan. Maar weet je wel zeker dat je de aandacht van je bezoekers vast weet te houden? Of is een bezoek meestal eenmalig en zie je de mensen daarna nooit meer terug? Met deze marketing tips laat je jouw website wél slagen. Lees meer…

Tags | , , , , , ,

14

dec
2014

In Online marketing

Wat is de ideale lengte van je online teksten? De ultieme gids

Op14, dec 2014 | In Online marketing | Dooradmin

Wie vandaag nog niet bewust bezig is met content marketing en social media, begint stilaan de boot te missen. Content marketing is wereldwijd de meest gebruikte online marketing techniek en 80% van de marketing verantwoordelijken is ervan overtuigd dat content de toekomst van marketing zal dirigeren. Lees meer…

Tags | , , , , , , , , , , , ,

18

nov
2014

In Online marketing

Vijf vaak voorkomende content marketing fouten die je best vermijdt

Op18, nov 2014 | In Online marketing | Dooradmin

Met de juiste strategie kan je door content beter scoren in google, meer bezoekers naar je website brengen en meer leads genereren. Maar als je geen fouten wil maken in je content marketingbeleid, neem dan best even dit artikel goed door. Een overzicht van de vijf meest courant gemaakte fouten in een content marketing strategie. Lees meer…

Tags | , , , , , , ,

Waarom je social media posts populairder zijn dan je denkt

Op07, nov 2014 | In Online marketing, Social Media | Dooradmin

We leven in een wereld waarin je sneller geliked wordt op Facebook dan aangesproken op straat, waarin je tweets sneller de wereld rondreizen dan jij in je eigen stad beweegt. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat reclame tegenwoordig sneller wordt opgenomen via sociale media dan via affiches naast de weg. Social media marketing is vandaag dan ook de manier om snel en efficiënt een groot aantal mensen te bereiken. Maar hoe efficiënt is deze nieuwe methode nu werkelijk? Aan de hand van de verschillende sociale netwerken zochten wij het uit. Lees meer…

Tags | , , , , , ,

Kies het communicatiebureau dat bij u past

Op29, okt 2014 | In Communicatie, Online marketing | Dooradmin

Wie vandaag op zoek gaat naar een communicatiebureau wil meer dan enkel wat copywriting of reclamecampagnes. De juiste woorden kiezen, is al lang niet meer voldoende. Het communicatiebureau van de toekomst denkt strategisch mee met zijn klanten. Het kent het reilen en zeilen van de digitale wereld. Het bespeelt de social media als geen ander en scoort in google. Het staat je als klant bij van a tot z en weet elke nieuwe trend te detecteren en implementeren. Kortom, het biedt een totaalpakket aan dat begint met een analyse en eindigt met een bloeiende zaak die meer omzet draait. Lees meer…

Tags | , , , , , , , , ,

13

okt
2014

In Online marketing

Google Shopping, interessant voor je webshop

Op13, okt 2014 | In Online marketing | Dooradmin

Je hebt het zeker al eens gezien, bewust of onbewust: bij de zoekresultaten op Google verschijnen advertenties met productvermeldingen. Google Shopping resultaten zijn dat. Ze moeten klanten naar je winkel lokken en daar steekt Google graag een tandje voor bij. Google heeft voor online winkeliers heel wat nieuwe mogelijkheden. Daardoor begint Google Shopping nu ook bij ons een ernstig advertentiekanaal te worden. Lees meer…

Tags | , , , , , , , ,

13

sep
2014

In Copywriting

Hoe schrijf je de ultieme headline voor je blog of social media post?

Op13, sep 2014 | In Copywriting | Dooradmin

Om de aandacht van een bezoeker te trekken is een headline een zeer krachtig middel. Door een goede headline te gebruiken maak je de lezer nieuwsgierig, enthousiast en wordt hij voorbereid op wat komen gaat. Bij het schrijven van een blog, artikel of social media post is het sterk aangeraden om een passende en veelbelovende headline te gebruiken. Op deze manier wordt de lezer bijna ‘gedwongen’ om jouw tekst te lezen én dat is toch wat je uiteindelijk wilt bereiken? Lees meer…

Tags | , , , , , ,

08

aug
2014

In Communicatie
Social Media

De beste bronnen voor gratis foto’s

Op08, aug 2014 | In Communicatie, Social Media | Dooradmin

Op online platformen is de aanwezigheid van interessante afbeeldingen en passend visueel materiaal een must. Goede visuele content in een goed opgezet kader spreekt aan en houdt de aandacht van de lezer langer bij de zaak. Het is niet altijd even evident om aan goede, rechtenvrije foto’s te geraken zonder complicaties. Aan grote afbeeldingenbanken zijn vaak kostenplaatjes verbonden, en op die kosten kan je nu eenmaal besparen. Daarom vind je hier een lijst met bronnen vol gratis afbeeldingen, die rechtenvrij zijn en voor gemeenschappelijk gebruik. Lees meer…

Tags | , , , , , , ,

Foursquare verdeelt de taken

Op21, jun 2014 | In Online trends en inzichten, Social Media | Dooradmin

De Foursquare app is volledig vernieuwd. De mobiele topper heeft zijn applicatie opgesplitst in twee onderdelen: Foursquare en Swarm. Hiermee zegt de originele app het inchecken op locaties vaarwel om zich toe te spitsen op het ontdekken van gezellige locaties en bezienswaardigheden, afgestemd op jouw persoonlijke behoefte. Het sociale gedeelte wordt vanaf nu opgevangen door de nieuwe Swarm app die perfect samenwerkt met zijn grote broer. Lees meer…

Tags | , , , , , , , ,