Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online trends en inzichten

6 tips om king of content te worden in jouw ‘saaie’ markt

Op11, apr 2014 | In Online trends en inzichten | Dooradmin

Content marketing wordt steeds belangrijker in onze digitale wereld. We zijn allemaal op zoek naar een manier om de kritische consument efficiënt te bereiken. De extreme digitalisering heeft de marketingfunctie voorgoed veranderd. Naast het gebruik van traditionele reclame is er echter méér nodig om waardevolle klanten aan te trekken. Het verschil ligt vaak in relevante content. Content verbetert niet alleen jouw marketing ROI, maar je genereert ook meer traffic, leads en klanten.

Maar wat als jouw bedrijf in een ‘way too boring’ sector actief is? Je weet wel, het soort sector waar niemand iets leest of online deelt… Ook voor jou biedt relevante content tal van voordelen. Wanneer regelmatig originele content gepost wordt, onderscheid je jezelf van de concurrentie en boek je sneller succes.

Lees hier hoe je killer content kan creëren en word dé expert in je vakgebied!

Tip 1: Educatie is hot

Ken jouw doelgroep! Dan weet je met welke problemen en uitdagingen ze dikwijls te kampen hebben. Met deze kennis bezorg je de klant content die hen écht kan helpen. De informatie biedt antwoord op vragen en kan relevant zijn in het dagelijkse leven van de consument. Schreeuwen dat je de beste bent, helpt niet meer. Fluister het beter in hun oor aan de hand van een educatief artikel en word expert in je vakgebied!

Tip 2: Visuele content is hot

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Het is belangrijk om als onderneming waarde toe te voegen en jezelf te onderscheiden van de rest met interessante informatie. Visuele content trekt de aandacht en maakt jouw boodschap duidelijker. Uit onderzoek blijkt dat posts met een foto 150% meer worden geliked als tekstupdates.

content, saaie sectoren, saaie markt, content marketing

Tip 3: Out-of-the-box is hot

Wanneer je iets doet wat je klant niet verwacht, krijg je gegarandeerd meer bezoekers, traffic en links! Zoek iets in de actualiteit, in films of populaire series dat je kan koppelen aan jouw product. Slaag je erin om dit op een ludieke manier te doen, dan is dat de sleutel tot succes. Wees creatief!

Tip 4: Data is hot

Een infographic is niets meer dan een visuele vertaling van tekstuele informatie. Het is een middel om complexiteit om te zetten tot helderheid. Big data is tegenwoordig big business. Door het gebruik van deze tekstuele vertalingen word je een autoriteit in jouw vakgebied. Daarenboven zijn infographs makkelijk deelbaar waardoor de kans bestaat dat het viraal gaat.

Tip 5: Beïnvloeders zijn hot

De kritische consument gelooft eerder vrienden, familie en andere consumenten. Wanneer een expert of gekend persoon iets over jouw sector, product of dienst kan vertellen, zal deze content langer blijven hangen en een grotere impact hebben.

Tip 6: Tools zijn hot

Het is niet gemakkelijk om continu originele en relevante content te bedenken. Maar wat had je gedacht? Natuurlijk bestaan hier enkele efficiënte tools voor. Met sites als Feedly en Swayy ben je mee met de laatste trends in jouw markt. Selecteer blogs of websites die voor jouw vakgebied interessant zijn en je bent vertrokken! Dagelijks worden alle updates voor jou verzameld zodat je er heel snel door kunt gaan. Het kan ook relevant zijn om eens te snuisteren op concurrerende blogs en te achterhalen welke posts daar populair zijn.

Een saaie markt? Bestaat niet! Het enige wat je nodig hebt is een portie creativiteit, energie en tijd. Ben je na deze tips op zoek naar nog meer informatie? Wacht dan niet om ons te contacteren. Als digitaal bureau bieden wij bedrijven advies en begeleiding op gebied van online marketing. Met een goede online strategie en een efficiënte content generatie zorgen we ervoor dat meer klanten de weg naar jouw bedrijf vinden.

 



Tags | , , , ,