Events
Rapport: De sociale Genste Feesten 2012
Op28, sep 2012 | In Events, Online trends en inzichten, Social Media | Dooradmin
De Genste Feesten 2012 waren nat, warm, feestelijk, maar vooral: sociaal. Dit jaar maakten we kennis met de allereerste Genste Feesten app en gingen enkele organisatoren een stapje verder door de communicatie via Facebook en Twitter te voeren.
Contactpunt nam net als vorige jaren de communicatie van de organisatie Onder de draak vzw voor zijn rekening, die de festiviteiten op het Sint-Baafsplein verzorgt. Maar wat wordt er gecommuniceerd en wie bereik je er mee? We zochten de cijfers voor u op en goten ze in een overzichtelijke infographic.
Website als vertrekpunt
Onderdedraak.be was het vertrekpunt in het strategische plan van de Genste Feesten Sint-Baafs. Alle informatie die op de website werd geplaatst, zoals het programma en sfeerbeelden, werd nadien gedeeld op Facebook en Twitter.
De Twitteraccounts en Facebookpagina’s haalden een aardig bereik. Toch zijn er nog werkpunten. Afspraken met facilitaire bedrijven, hulpdiensten, artiesten en organisatoren onderling kunnen de interactie en het nieuwsaanbod nog vergroten. Zo worden boodschappen ook eenduidig verspreid en worden tegenstrijdigheden vermeden.
#GF13
Ook structureel kan er veel meer uit de bestaande lichtreclame gehaald worden. Tweets rechtstreeks projecteren op schermen kan voor meer bekendheid zorgen. Bovendien worden ook niet-gebruikers op de hoogte gehouden van het laatste nieuws en algemene informatie.
Eén ding is zeker: sociale media zijn niet meer weg te denken uit de Genste Feesten. Op naar #GF13!