Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Communicatie

22

jan
2013

In Communicatie

Is dit het beste customer service antwoord ooit?

Op22, jan 2013 | In Communicatie | Dooradmin

Hartverwarmend. Een beter woord voor de actie van LEGO kunnen we op 1,2,3 niet bedenken. Het verhaal van de zevenjarige Luka Apps ging dankzij allerhande sociale media dan ook in geen tijd viraal.

Die kleine, Deense, blokjes die jaarlijks massaal door Sinterklaas worden meegenomen uit Spanje en elk jaar even massaal onder de kerstboom liggen. Fun voor jong en oud, maar als je net je favoriete nieuwe speeltje verliest, dan gaat het plezier er natuurlijk een beetje van af.

Het overkwam het zevenjarige Engels jongetje Luka Apps. Met het geld dat hij voor Kerstmis kreeg, haastte hij zich naar de winkel om zo snel mogelijk de LEGO Ninjago Ultra Sonic Raider in zijn bezit te krijgen. So far so good, maar toen hij met zijn vader ging winkelen en zonodig Jay ZX tegen de wil van zijn vader meenam, liep het mis. In al zijn teleurstelling contacteerde hij LEGO.

Klantendienst Lego Luka Apps

Niet veel later kreeg Luka een brief terug van LEGO. Richard, een van de medewerkers op de klantendienst bij Lego. Richard breide er een leuk verhaal aan en stuurde Luka een nieuwe Jaz ZX op, samen met enkele andere leuke extra’s.

Luka Apps Antwoord Lego

Geen alleenstaand geval

Het is niet de eerste keer dat een dergerlijk verhaal van Lego viraal gaat. Zo spaarde de elfjarige Amerikaan James Groccia meer dan twee jaar voor de Emerald Night Train, maar toen hij uiteindelijk genoeg geld had om de trein aan te schaffen, bleek Lego die trein niet meer te verkopen. In eerste instantie maakte LEGO er zich vanaf met een standaardantwoord op de brief van James, maar nadien schoten ze dan toch in actie. Enkele dagen later kon James Groccia zijn geluk niet op toen de postbode aanbelde met de zo begeerde Emerald Night Train.

Foto: @lukaapps



Tags | , , ,