Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Events

Overzicht: Digital Marketing First 2012

Op12, okt 2012 | In Events, Online trends en inzichten, Social Media, Technology, Web | Dooradmin

Digital Marketing First 2012 zit er weer op voor dit jaar. Meer dan 50 sprekers uit alle hoeken van het digitale landschap inspireerden enkele duizenden ondernemers, geeks, studenten en marketinglovers. Wat hebben wij vooral onthouden? Een korte samenvatting.

Grote opkomst

Fans van wachtrijen konden opgelucht ademhalen. De voorafgaande files en drukte toonden nog maar eens aan hoe populair het evenement in Tour & Taxi’s wel is. De Foursquare check-ins bereikten nieuwe hoogten, het wifi-netwerk gaf er de brui aan. Zalen 1 tot 5 werden het toonbeeld van een ouderwetse stoelendans om het beste plekje te bemachtigen.

De eerste meest tot de verbeelding sprekende titel kwam van Evan Van Lissum. Zijn 10 things you should know, but no one ever told you gaven ons een kijk op de steeds veranderlijke wereld van digitale media. Toen hij onderweg ons de boodschap ‘Adapt or die’ meegaf was het duidelijk dat social media hier en nu is.

‘Love them, not yourself’

Ook Jo Caudron dacht daar zo over met zijn social media in times of economical crisis. ‘Wie niet meegaat valt af’, dat kan tellen als statement. Zijn passionele betoog voor sociale media als dienmiddel kon op heel wat aandacht rekenen. “Zeg niet hou van ons tegen je volgers, maar hou zelf van jouw volgers”, aldus Caudron.

Tussendoor was ook Bart De Waele aan zet. Deze ‘wijze gast’ gaf een blik op de toekomstige digitale trends, gebaseerd op het trendrapport van 2012. Voor een indrukwekkende menigte liet de Gentenaar ons onder meer kennismaken met zijn ‘Death Star theorie’, waarbij grote bedrijven de kleine steeds verder zullen opeten. Zijn beruchte Gentse ‘r’ waar hij ons voor waarschuwde bleef uit. Daar had de Engelse taal waarschijnlijk iets mee te maken.

2013

Waar de Mojito-stand, cup caketoren en suikerspinmolen eindigde, begonnen de Franse collega’s van SocialLab hun pleidooi voor Facebook statistieken, en het uitgebreide ecosysteem van Facebook, ofwel de ads.

Alle gebrekkige taalaccenten ten spijt was dit een drukke, maar boeiende dag. Afspraak volgend jaar in 2013.