Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online trends en inzichten

Gepersonaliseerde mailing: off-line promotie slaat terug

Op24, nov 2011 | In Online trends en inzichten | Dooradmin

“Dag meneer, kan ik u helpen?” Niets zo vervelend als een winkel binnen stappen, even rondkijken en dan de blik van de verkoopster op je gericht zien die je aankijkt alsof ze je door heeft. “Jij wilt helemaal niks kopen!”

Bedrijven, KMO’s en zelfstandigen streven steeds naar een persoonlijke begeleiding. Slagers en bakkers proberen alle namen van hun klanten te onthouden en de schoenverkoopster wil je zo snel mogelijk alle modellen laten passen. En het werkt! Iedereen staat graag in de belangstelling, ook al is het maar door even te vragen hoe je dag was.

Wat als we die lijn doortrekken naar reclame? Vervelende spam-mails die je direct aanspreken voor informatie die je niet wil, kennen we al. Maar ook folders, brochures, kaartjes en andere mailing kan persoonlijk afgestemd worden op iedereen. “Beste Rudy Vermeersch, wij nodigen je uit om langs te komen tijdens de opening van onze nieuwe zaak.” Wedden dat Rudy even twijfelt?

En het hoeft niet bij een droge “Beste Rudy” te blijven. Door persoonlijke mailing creatief te gebruiken kan iedereen zijn of haar naam geschilderd zien op een muur, of afgebeeld op een billboard in hartje New York. Gefotoshopt, maar toch.

Nog niet overtuigd Rudy? Het kan nog beter. Door rekening te houden met andere factoren zoals geslacht, leeftijd en favoriete kleur wordt reclame nog persoonlijker. Ben jij een oude sloddervos die houdt van blauw? Dan krijg je een door elkaar gehaalde, blauwe tekst met artikelen voor jouw leeftijd in de bus.

Te persoonlijk? Colruyt gebruikt software dat waardebonnen en promoties afstemt op de persoonlijke voorkeur van de klant. “Zo verdoet de klant geen tijd aan promoties die hem niet interesseert”, luidt het bij Colruyt. Eet u vaak gehakt? Dan staat het gehakt volgende week op de voorpagina van uw Colruytbrochure. U krijgt er zelfs een waardebon bovenop.

In tijden waarin je vaak als nummer behandeld wordt en steeds meer producten online koopt is het leuk om af en toe eens persoonlijk aangesproken te worden door je favoriete supermarkt of sportclub. Al is het dan via een brochure. Ik wil alleen jou, en niet iedereen in jouw straat en de rest van de gemeente die dezelfde folder kreeg. Welke mens veert niet even recht als zijn naam verschijnt? We wensen Rudy alvast veel plezier.

Ontdek enkele voorbeelden van persoonlijke mailing: Cocagne en Noir & Blanc