Image Image Image Image Image

Digitaal bureau Contactpunt ondersteunt uw bedrijf van A tot Z

Scroll to Top

Naar boven

Online marketing

12

feb
2014

In Online marketing

Email marketing: dood of springlevend?

Op12, feb 2014 | In Online marketing | Dooradmin

In marketingartikels is het bijna een jaarlijks terugkerend onderwerp: de definitieve dood van email marketing. Net als bij boeken wordt vaak aangegeven dat het een achterhaald medium is, dat er nieuwe alternatieven zijn en dat het er elk moment mee gedaan kan zijn. En net als bij boeken is email marketing nog altijd springlevend. Al zijn er natuurlijk wel enkele zaken veranderd.

Conversie optimalisatie van bij het begin

Het internet is natuurlijk een stuk mobieler geworden. Smartphones en tablets zijn de platformen waar we meestal onze mails op checken. Een mailing is dus beter meteen voorzien van een responsive design, een template die zich aanpast aan het platform waar het op bekeken wordt. Leads genereren gaat moeilijk als niemand uw nieuwsbrief deftig kan lezen op een smartphone. Conversie optimalisatie begint dan ook bij het opstellen van de mail, nog voor u beslist welke boodschap over te brengen.

Lead generation langs verschillende kanalen

Een ander risico voor email marketing is dat er tegenwoordig veel alternatieven zijn om voor lead generation te zorgen. Door de opkomst van social media is er een heel ander communicatiekanaal ontstaan om de klant te breiken. De doelgroep kan nu op een veel persoonlijkere manier bereikt worden, op een zelf gekozen tijdstip, met korte boodschappen en zelfs met beeldmateriaal. Al is dat bij email marketing ook allemaal mogelijk, alleen op een andere manier. Het is een veld waarin email marketing zich kan distantiƫren van de social mediakanalen.

lead generation, online marketing, nieuwe klanten werven

Emails zijn door de opkomst van social media veel zakelijker geworden. Ze hebben een serieuzere look en een minder losse tone of voice. In B2B communicatie is het ook niet altijd zo dat social mediakanalen open staan tijdens de werkuren, terwijl dat voor mailboxen wel het geval is. Beide methodes leveren goede lead generation op, alleen op een andere manier. Er is dus geen enkele reden waarom email marketing zou verdwijnen de komende tijd.

Bezint eer ge aan email marketing begint

Email marketing blijft interessant voor bedrijven als een snelle en efficiƫnte manier om klanten te bereiken of nieuwe klanten te werven. Digitaal bureau Contactpunt helpt u met het optimaliseren van uw nieuwsbrieven: om te zorgen dat spamfilters ze niet blokkeren, de mail voorzien van een mooi, responsive design en dat uw mailings voldoende leads genereren.

Er valt ook heel veel cijfermateriaal op te halen rond uw mailings. Wie leest uw mail, wanneer, hoeveel keer wordt de mail geopend. Op deze vragen kunnen we u een duidelijk antwoord geven en bijsturen waar nodig. Email marketing is zoveel meer dan een nieuwsbrief alleen.

Meer weten?
 



Tags | , , , ,